OPIČÍ EKONOMIKA

Abstrakt

Tato práce se zabývá konceptem "opičí ekonomiky", tedy ekonomickými a sociálními strategiemi primátů a jejich paralelami s lidskými ideologiemi. Vychází z evoluční biologie a ekonomické teorie a analyzuje chování různých druhů primátů, jako jsou bonobové, makakové či gorily, v kontextu přerozdělování zdrojů, kooperace a dominance. Práce se zaměřuje na mechanismy správy společných zdrojů, reciproční altruismus a institucionální dynamiku v primátích společenstvích, přičemž nachází analogie s lidskými socioekonomickými systémy. Výsledky ukazují, že mnoho ekonomických vzorců chování je hluboce zakořeněno v evoluci a že porozumění primátím strategiím může potenciálně přinést nové pohledy na udržitelnou správu lidské společnosti.

Klíčová slova: opičí ekonomika, primáti, evoluční biologie, socioekonomické systémy, kooperace, dominance, reciprocita, správa zdrojů, ideologie

Autoři: Matouš Dvořák, Siddharth Shukla

Opičí ekonomika v marketingu

Metodika Opičí ekonomiky kombinuje poznatky z evoluční biologie, teorie her a behaviorální ekonomie a převádí je do praktických marketingových archetypů (např. Bonobo, Makak, Kapucín). Každý archetyp popisuje motivace, typické obavy, preferovaný tón komunikace a vhodné kanály — to umožňuje vytvářet briefy, které tým okamžitě chápe, navrhovat testy s jasnými hypotézami a efektivně cílit obsah. Ideální pro banky, stavebnictví, retail i ESG kampaně — tam, kde chcete mluvit i k podvědomým spouštěčům zákazníků, ne jen k demografii. 

©2021 MATOUŠ DVOŘÁK
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!